Vem fan flyttar hit?

Jag är uppvuxen i Domsjö, en mindre tätort strax utanför Örnsköldsvik. Här har vi vårt hus, samma hus min farmor och farfar en gång köpte. Jag gillar verkligen Domsjö och missar sällan chansen att påtala dess överlägsenhet. Med viss glimt i ögat. Efter att funderat med en kollega över lunchen i dag över hur fint allt har blivit i centrala Ö-vik, hur man från kommunens sida verkligen lägger manken till att göra snyggt, för snyggt föder snyggt liksom. Är man den ende men omålad kåk i kvarteret så är chanserna större att den blir målad. På samma vis tror jag fult föder fult.

Det säger ju att man blir hemmablind, kanske är tur det.

Föredetta mataffär. Ägs nu av en privatperson och används som garage. Sjukt fult.
Föredetta mataffär. Ägs nu av en privatperson och används som garage. Sjukt fult.
Ödehus som stått tomt så länge jag kan komma ihåg.
Ödehus som stått tomt så länge jag kan komma ihåg.
Camping, bensinstation eller skrotupplag?
Camping, bensinstation eller skrotupplag?
Nej det är ju en kiosk!
Nej det är ju en kiosk!
Mmm, här vill man ju bo.
Mmm, här vill man ju bo.
Kommunalt dagis, lite målarfärg hade inte skadat...
Kommunalt dagis, pinsamt att kommunen inte kan föregå med gott exempel och se till att deras fastigheter är i bra skick.
En bom som fungerade på 90-talet.
En bom som fungerade på 90-talet. Jag överdriver inte om det sett ut så här i tio år.
Nedlagd kiosk/närköp
Nedlagd kiosk/närköp
4 reaktioner på ”Vem fan flyttar hit?

  1. Bra initiativ Markus. Förändring börjar någonstans, kanske är det just denna blogg som får upp ögonen på kommunen och boende i området.
    Då har du gjort skillnad

  2. Reagerade på samma sak för ett par veckor sedan, gav tjejen en sightseeing genom Domsjö och insåg att det gamla vackra Domsjö ser ju ut som ett White trash samhälle med oklippta gräsmattor, skrotbilar, fula ovårdade hus i varje kvarter..

Kommentera

