Var är konkurrensen till Ipad?

iPad 2. Tunnare, lättare, snabbare, kamera, hdmi m.m
iPad 2. Tunnare, lättare, snabbare, kamera, hdmi m.m

Marknaden för läsplattor växer hela tiden. Man har till och med sett tecken på att försäljningen av bärbara datorer minskar till fördel för läsplattor. Jag är ett stort fan av min Ipad som jag burit omkring på sedan maj ifjol och använder den dagligen. Jag har febrilt testat och letat efter en vettig konkurrent men famlar tyvärr i mörker. Jag tror på att läsa sin dagstidning på läsplatta, det är ett jättebra alternativ för vissa målgrupper, därför är det viktigt att ha koll på vad som händer på den marknaden så vi kan erbjuda rätt saker framöver. (Du visste väl att du redan nu kan läsa E-tidningen på din Ipad? Funkar riktigt bra!)
25 mars börjar Apple sälja den andra generationen av Ipad. Ipad 2 kort och gott. I och med det så förpassar man inte bara övriga tillverkare på läktaren, dom åker ut ur arenan. Tråkigt på ett sätt, konkurrens behövs. Fast Apple verkar inte behöva någon just nu, Ipad 2 ser ut att vara fruktansvärt bra, utan konkurrens.

En reaktion på ”Var är konkurrensen till Ipad?

  1. Finns som sagt ett hundratal, men ingen har naturligtvis samma status som Apple. Få håller dessutom samma fysiskt kvalitet på sina grejor vilket jag själv tycker är viktigare än de flesta prestandasiffror. Själv har jag däremot inget bruk för en pad.

Kommentera

