Newspilot 4.0

Igår fick vi oss en visning av nästa version av vårt redaktionella system, Newspilot. Det är det verktyget där texter skrivs, sidor, bilder, grafik och allt som behövs för att göra tidning samlas ihop. En stor fördel med nya versionen för oss som jobbar med webb är att man kan publicera i realtid från Newpilot och ut på sajten. En annan bra grej är att vi kommer kunna göra vårt material mer publikt, tex skulle vi kunna låta er söka i våra bild och sidarkiv. En tjänst som jag tror skulle vara väldigt uppskattad!

En reaktion på ”Newspilot 4.0

  1. En annan grej ni borde undersöka möjligheterna för, är en funktion där man kan göra sin egen topplista på nyheter. Nu finns det ”mest kommenterade” och ”mest lästa” men jag läser och kommenterar ofta sånt som är lite mer obskyrt, och skulle gärna ha en lista på mina favoriter just nu, så jag lätt kan kolla av om någon svarat på en grej jag kommenterat osv.

Kommentera

