Besöksrekord på Allehanda.se

Besökssiffror på webben mäts per vecka, måndag till söndag.
Idag fick vi siffrorna för första veckan på 2011. Det blev rekord
direkt! 95 579 unika besökare lyder nya rekordsiffran. Kul tycker
vi och tackar för besöken! Vad vill du se mer av framöver? Vad kan vi göra för att göra sajten bättre? Förslag och tankar tas mer än gärna emot i kommentarsfältet.

14 reaktioner på ”Besöksrekord på Allehanda.se

  1. Hej Markus.
    Grattis till besöksrekordet och tack för en bra websida med en härlig blandning av nyheter. Både stora och små.
    Mitt förslag är att ni på något sätt borde göra så att kommentatorsfunktionen blir ”svårare” att använda för anyonyma så att en del odrägliga onödiga kommentarer kanske sållas bort. Kommentarerna brukar ju utvecklas till en chat efter ett tag och oftast ingen positiv sådan….
    Självklart har alla rätt till en åsikt men det måste finnas en gräns även där?
    Mvh Linda

    1. Jo jag tror vi ser svaret på din önskan, med anledning av Markus svar till en kommentar under nyhetsinslag Trafikolycka i Tävrabacken 2011-01-12. Det har ”smygits” med hotmailadress och namn och ip-nummer till en av kommentatorerna under sign. Bilisten. Snyggt!! Vem är det som bestämmer vilka kommentarer som är onödiga? Är det du?

      1. Det bestämmer den som kommenterar. Om du vet att ditt namn och kanske ditt ipnummer står med så kan det ju vara så att man tänker efter en extra gång innan man skickar iväg kommentaren?..

      2. men om du skriver till webbchefen att göra nåt åt kommentatorsfunktionen så att anonyma kommentarer sållas bort, så är det ju inte upp till den som kommenterar. då sållar ju ÖA bort synpunkter och åsikter som vissa har. De försvinner ju inte bara för att man sopar dessa under mattan, ej heller upphör de att existera. Jag tror inte att namn och ip är nåt hinder för nån att skriva kommentarer. Det är bättre att de åsikter och ibland dumheter som vissa bär på kommer fram, om än under anonymitet. hellre det än inte alls.

  2. Det är ju fortfarande upp till den som kommenterar eller menar du att man inte har samma åsikt om man måste stå för den? Du skulle ju fortfarade få möjlighet att kommentera men inte anonymt längre…
    /Linda

  3. Problemet som jag ser ligger hos dej, att inte läsa de kommentarer du finner stötande. agera struts o stoppa huvvet i sanden. Du har ju ett val att läsa eller inte. På posten däremot skulle sådana tankegångar vara bra, att sortera bort skräpreklam redan vid källan

  4. Vad gäller kommentarer så vill jag ha en upprensning , bara för att man bär på en åsikt så är det ingen självklarhet att man ska få säga den i våra kommentarsfält. Vi har för det första ett utgivaransvar med lagar och etiska regler att förhålla oss till, för det andra så vill jag ha sakliga inlägg som tillför saker i debatten eller som ännu hellre, för nyheten framåt! Ni kanske är bekanta med Disqus? Jag undersöker just möjligheten att prova den kommentarsfunktionen på någon avdelning, kanske på våra bloggar när vårt nya bloggverktyg är i drift. Vad gäller smygits med hotmailadress och ip nummer så förstår jag inte riktigt. Vi loggar ip-numret , mailadressen som fylls i är oftast rappakalja från dom som kommenterar., vilket är trist.

    1. ett svar från dej till en kommentar idag innehöll signerads hotmailadress, ip-nummer, och fullständiga namn. misstag från er?

      1. Nu är jag med, det KAN vara ett misstag av mig. Men det sjuka är att kollar jag på den citerade kommentaren på ”insidan” nu (som gudskelov inte syns utåt) så syns bara alias, inte ip-nummer eller mail. Vaket och bra att du sa till. Ska kolla vad som kan ha hänt imorgon, jag kan inte kommentera på nått annat vis än alla ni andra.

  5. Okej. Ja det är ju din åsikt Jim.
    Mitt ”problem” som du uttrycker det är inte att jag själv blir stött men att jag finner ingen som helst anledning till att någon vid t.ex en dödsolycka måste skriva -hah, ja men ungdomar kör ju alltid så fort så h*n får skylla sig själv eller när ett barn fastnat och skadats allvarligt i en rulltrappa så kommer kommentaren -ja, har man inte försiktigare föräldrar än så så får dem skylla sig själva.. Men som jag skrev tidigare så har självklart alla rätt till en åsikt men om ditt eget namn och kanske mer information om dig står med så kanske du funderar en extra gång innan du skickar iväg en kommentar som är direkt stötande för mottagaren som i dessa 2 fall blir föräldrarna och familjen…

  6. Var kom jag in i bilden med dessa två föräldrar? Jag svarar dej och M just i detta nu. Om folk skriver så, då är det ju ett bevis på deras taskiga empatisk förmåga, men trots allt så befinner de sej i på en låg nivå, vare sej kommentar eller ej. som vuxen måste man kunna se igenom det och besvara i fall man känner sej träffad eller kränkt.

    1. Tyvärr är det många som har svårt att se igenom dumma kommentarer och vips har vi en harrang om hur dum i huvet den och den är, och väldigt få har fått något vettigt utbyte av det.

      1. Men då är det så verkligheten ser ut. att då kanalisera bort de oönskade genom att de inte kan välja anonymitet eller ej, löser inget. ja tidningen ÖA blir lite putsad och stilren, men som en falsk oas mitt i den krassa verkligheten. valet ligger hos den anonyma säger ni att tycka till under rätt namn. Jag kanske är lite naiv som tycker att det finns ett litet samhällsansvar i varje människa och organisation, en demokratisk process framåt… oundvikligen så leder begränsningar i anonymiteten till att färre kommenterar. Släng ut en insändare om ämnet, gissar att många har nåt att säga. : )

    2. Med du och dig så menar jag ju såklart inte dig personligen utan jag använde bara de orden istället för ”den personen” eller ”de människorna”
      Men jag håller fast vid mitt förslag. Har man en åsikt så ska man kunna stå för den och då tror jag att kommentarerna automatiskt kommer att bli mer humana. Men om du vill fortsätta disskutera så är du välkommen att maila mig.
      /Linda

Kommentera

