Mitt bidrag till Årets Bild 2010

Prästen Lennart Kempe. Dagen efter Uppdrag Gransknings avslöjande om våldtäkterna i Bjästa. Han sitter med skolans krisgrupp och är mycket ångerfull.

Här är den enda bilden jag skickat in till Årets Bild i år. Vad tror ni, har den någon chans?

6 reaktioner på ”Mitt bidrag till Årets Bild 2010

  1. Håller ej med Katarina alls, vågar nog påstå att Markus lyckats klockrent fånga ett ögonblick där bilden säger allt ; en deprimerad och ångerfull man som inför sina vänner / kollegor etc bekänner, , pratar ut etc.

    vet man historien bakom allt så hamnar bilden i ett annat perspektiv tycker jag men det är inte det man som betraktare ska ta hänsyn till.

    Toppen Markus, bra , min röst får du!

  2. Katarina: Det handlar om en tävling där den bästa bilden ska utses. Om konsekvensen av det är att det uppfattas som att jag sparkar på den som ligger så är det, tyvärr, som det är med det. Det skulle aldrig falla mig in att diska en redan publicerad bild på dom premisserna. Och kom ihåg, hur jobbigt det än må vara, vi får aldrig glömma det som hände i Bjästa. Det är av historien vi lär oss.
    Peter: Tack!

  3. Vad finns kvar av riktiga journalister på ÖA ? Njet.
    Då har vi Markus Sandin som anser sig vara expert
    på allt och även på hockey. Fruktansvärt
    Jag har förstått att allt går bara neråt och framförallt ekonomiskt
    Om ca ett år är blaskan borta, vem vill betala för något värdelöst ?
    vila i frid /alf

  4. Go Markus! Bilden talar för sig själv! Och har enligt mig en god chans att minst få en plats i åretsbildboken. Trist att det snackas så mycket skit bland alla kommentarer. Tycker att ni borde begränsa antalet artiklar som kan kommenteras. Folk vill bara slänga ur sig en massa skit och det ger inget konstruktivt. Men det är bara min personliga åsikt. Bra jobbat Markus, forsätt så 🙂

Kommentera

