Magnus Wernblom

En riktig skitsak egentligen. Men. Hur är det ens möjligt att den nyförvärvade transatlanten Byron Ritchie,  som med största säkerhet antingen kommer vara skadad eller spelar i Finland efter jul, ens är nära att få ta på sig Magnus Wernbloms tröja nummer nio? Magnus har ju bara gjort 723 matcher i den tröjan… Jag har ingen aning om hur det går till men jag gissar att spelaren får välja nummer bland dom som finns tillgängliga. Hur kan nian vara det? Hur kan det gå så långt, att det hamnar en nia på Byrons hjälm innan nån vågar säga stopp och belägg? För kom inte och tro att det är Byron själv som, citat: ”valt att byta”. Det är såklart Modo, som tur är, rättat till misstaget. Nä vila i frid nummer nio säger jag, uppe i taket på Fjällräven Center.

MAGNUS WERNBLOM

En reaktion på ”Magnus Wernblom

  1. Ah, det är SÅ han ser ut, den där Magnus. De gånger jag jobbat i garderoben på Olearys har det ibland varit några som klämt ur sig ”Magnus Wernblom kommer nog senare ikväll, han brukar aldrig vilja hänga bland alla andra, han vill ha en egen galge”. Happ, tänker jag alltid, hur fan ser han ut? NU vet jag. Och nu flyttar jag ju ikväll, till S-vall, så missar att känna igen honom.

Kommentera

